Isnin, 31 Oktober 2011

Confuse (-_-")


Kehidupan setelah single ternyata lebih menyeronokkan. Hidup tanpa perlu lagi menaip mesej hari2 kepada si dia ternyata menjimatkan banyak duit aku. Topup pun boleh dikatakan purata sebulan sekali. Malah aku da tak perlu lagi mengirim duit belanja jikalau si dia sesak. Bukan niat aku nak mengungkit kerana apa yang aku buat adalah atas kerelaan hati sendiri. Mungkin aku ni terlalu pemurah. Aku sering memberi dan tak harapkan penerimaan. Mungkin disebabkan itu aku sering membiarkan diri ini dipermainkan. Tapi tak apalah benda dah lepas.

Aku sekarang dah mengerti akan psikologi manusia melalui pembacaan berterusan. Jadi aku tau ada sesetengah perkara yang aku tak patut buat dulu contohnya memaksa si dia mengikut kehendak aku. Perempuan hatinya lembut dan mudah terasa. Bukan semua macam tu tapi secara umumnya begitulah.

Ok. Berbalik kepada tajuk di atas. Setelah sekian lama single maka terlintaslah di hati ni nak cari pengganti tapi siapalah agaknya aku nak cari ni. Pilihan ada banyak tapi hati aku ni dah terkunci sedikit setelah kekecewaan lepas. Bukan aku tak nak approach tapi kebarangkalian perempuan kat fakulti ni ada boyfriend sangat tinggi. Ada sekali aku menaruh hati kat seorang perempuan ni. Dia sangat cantik. Tak dapat nak dibayangkan tahap kecantikannya. Tapi akhirnya aku dapat tau dia dah nak kawin tahun depan dari sumber yang boleh dipercayai. Apatah lagi sumber tu sendiri menemankan si dia mencari barang tuk perkahwinannya. Memang aku terkejut gaklah tapi bila difikirkan balik tak hairanlah perkara sebegitu terjadi. Mustahillah perempuan sebegitu cantik tak ada boyfriend. Takperlah. Aku move on meskipun dalam hati ni ada sedikit terkilan.

Kalau ikutkan rasa hati aku ni aku langsung tak nak pikir hal ni. Sebab perkara ni memberatkan pemikiran aku. Sebenarnya aku takut. Aku takut ditolak sekali lagi. Aku takut meskipun aku tau jauh dalam hati ni keinginan tuk berkapel tu tetap ada.

Apa yang patut aku buat sekarang? Adakah aku patut melepaskan keinginan ini atau terus beranikan diri tuk mencuba? Mungkin aku patut mencuba lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anonymous tidak diberikan izin untuk memberi komen. Aku tak nak menggalakkan budaya trolling dan tidak gentleman dalam mengutarakan komen.