Sabtu, 10 September 2011

Aku dan Tragedi Ngeri (Warning: Disturbing Images)

Hai,


Tahu tak?


Ini mungkin Anda
credit: ebaumsworld.com


Satu daripada 10 orang di sekeliling kita berpontensi terkorban di jalan raya.


Tak percaya?


Lihatlah statistik Ops Sikap 24 yang dikeluarkan oleh polis Selasa lepas.


Credit: asrafzamani.com


Meskipun Malaysia merupakan antara dunia ketiga yang memiliki perhubungan jalan raya yang terbaik.


Yeahh!




Akan tetapi malangnya sikap rakyat Malaysia di jalan raya pula tak terbaik.


 Nahhh!


Petang tadi satu tragedi yang ngeri telah berlaku.


Tragedi yang melibatkan aku dan mak aku ketika dalam perjalanan beraya menaiki Pajero seberat satu tan.


Perjalanan kami pada mulanya lancar dan tiada masalah.


Namun malang tidak berbau stoking.


Secara tiba-tiba satu kelibat melintas di depan kenderaan kami.


Aku memberi amaran.


Akan tetapi Mak aku tak sempat menekan brek.


Zasss!!!


Terangkat pajero yang berat tu.


Kami kaget dan panik.


Dalam ketakutan aku memandang ke belakang.


Lembaga tersebut digilis bergilir-gilir oleh kenderaan yang berada di belakang.



Aku menekup mata tidak dapat menerima kengerian itu.


Keadaan selepas digilis
Credit: kari-ngeri.com


Mak aku memberhentikan kenderaan.


Kami berpatah balik ke lokasi kejadian


Aku menelefon ambulans dengan segera.


Setibanya di situ aku hampir-hampir muntah


Ngeri! Sangat Ngeri!


Kami kemudiannya beraya di Balai Polis.


Pada malam itu aku bermimpi lembaga itu datang.


Dia berkata "Tuan-tuan dan puan-puan. Anda semua telah dikenceng oleh aku".






p/s: Kami sebenarnya nyaris terlanggar kucing. Kucing tu selamat. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anonymous tidak diberikan izin untuk memberi komen. Aku tak nak menggalakkan budaya trolling dan tidak gentleman dalam mengutarakan komen.