Rabu, 14 September 2011

Aku dan Baju Hujan

Hai,


Lamanya tak menaip.


Baru dua hari.


Rasa macam dah dua tahun.


Seyes aku da masuk mood malas.


Mood yang tak leh blah


dan yang akan membuat aku jadi pemalas dan suka bertangguh-tangguh.


Haritu sebelum aku ke UiTM Shah Alam untuk menyambung pelajaran.


Aku ada beli baju hujan harga 10 ringgit punya


Baju tu kaler merah di dalam hitam di luar


Mula2 pakai ok jer


Tapi bila da lama jadi barai macam cibai


Boleh lak part yang butang tu terkoyak lurus dari atas sampai ke bawah kat dua-dua belah bahagian


Menjadikan baju hujan tu tak leh nak dibutang dan mendedahkan tubuhku yang gempal dan berisi ni dijamah air hujan yang sejuk cam ais.


Jadi ianya berlarutan hinggalah hari ni


Ketika aku dan patrik keluar gi KFC


Keadaan di luar hujan dan kami terpaksa memakai baju kalis air sendiri punya.


Maka kebasah-basahan aku ketika perjalanan ke sana.


Oleh kerana aku tidak rela lagi dibasahi sedemikian rupa maka aku mengambil keputusan untuk membeli baju hujan baru.


Aku bercadang untuk membeli baju jenama Givi sebab ia lebih popular


Akan tetapi disebabkan tak de seluar aku pun beli lah baju hujan brand lain.


Bajunya cantek dan harganya boleh tahan.


Kaler biru dan nilainya RM70 (setelah sesi negotiation)


Tapi sebelum tu telah berlaku satu kemalangan yang hampir-hampir meranapkan kepak moto aku.


Puncanya terlanggar batu besar kat simpang jalan seven e tu.


Nak wat camane da nasib badan mungkin kaffarah dosa kot.


Aku berbaik sangka dan meneruskan perjalanan.


Alhamdulillah sampai juga akhirnya ke rumah sewa di Baiduri


Mungkin aku akan menulis citer pasal tempat tinggal mewah ni pulak..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anonymous tidak diberikan izin untuk memberi komen. Aku tak nak menggalakkan budaya trolling dan tidak gentleman dalam mengutarakan komen.