Khamis, 8 September 2011

Aku, Naruto, Bleach dan One Piece


Jump Comic


Hai,


Aku cukup suka baca manga Jepun.


Walaupun dulu Jepun jahat sebab jajah kita


Tapi tu citer lama


Ramai yang dah lupa


Kalau tak percaya cer tanya kawan-kawan


"Pernah tengok Otromen?"


Ultraman Families


Takpun nak lagi gampang


Tanyalah


"Pernah tgk HENTAI?"


Hentai Pic


Konpem pernah punya.


Betul x tengok?


Baguslah.


Korang budak baik pijak semut tak mati.


Berbalik kepada manga Jepun tadi


Mesti korang ingat lagi citer anime yang first sekali jadi favorite korang time kanak2.




Dragon Ball


Kebanyakan anime adalah berasal dari manga.


Dan manga berasal dari Jepun.


Manga merupakan salah satu industri yang menyumbang kepada perkembangan ekonomi Jepun.


Antara manga2 yang berjaya mencapai tahap popular satu dunia ialah Dragon Ball dan Naruto.


Sebab tu aku dulu cukup rajin mencari manga tuk dibeli.


Tapi disebabkan masalah kewangan cukup sukar bagi aku tuk mengumpul koleksi manga yang aku minati.


Hinggalah satu hari


Ketika aku rajin mencari manga di internet untuk didownload


Aku terjumpa link ini


Onemanga.com 


Baca manga secara online ?


Free lak tu ?? 


WTF???


Mimpi aku selama ini dah menjadi realiti.!


Aku sangat gembira! Yahoo!! Yabedabeduuu!!!!


I'm Happy!


Hinggalah satu hari Onemanga tidak lagi menyiarkan manga kerana manga2 popular telah dilesenkan.


Aku sangat sedih...


Tiada lagi hiburan setiap hujung minggu...


Tiada lagi Naruto, Bleach dan One Piece...


Biarlah nak wat camne....


Me sad


Oklah aku bede'ah jer.


Sila ikuti link ini untuk membaca manga secara free.


mangastream.com

mangareader.net

Kalau da bekerja dan ada duit tolong support industry manga yer.! (^_^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anonymous tidak diberikan izin untuk memberi komen. Aku tak nak menggalakkan budaya trolling dan tidak gentleman dalam mengutarakan komen.