Selasa, 6 September 2011

Aku dan Lagu

Hye,


Sebentar tadi aku baru saja mendengar lagu Winter Sonata dari blog adik sepupu aku Begitulah Ceritanya.


It was a nice song and im really touched.


Aku membaca kisah hatinya.


Sangat menghibakan.


Lost his father really make her broke down.


Aku percaya Ila seorang yang kuat dan tabah menghadapi dugaan.


Begitu juga dengan adik dan abangnya.


Al-Fatihah kepada allahyarham Pak Abu.


Berbalik kepada tajuk di atas 


Lagu yg sama turut mengingatkan aku pasal nota lagu kaler merah.


Nota yang aku gunakan untuk menulis lirik lagu.


Mula-mula rakam dulu lagu kat radio dengan kaset.


Pastu dengar balik dan salin cepat2.


Kadangkala sampai berpuluh kali aku putar balik


Sebab aku x dapat tangkap sesetengah ayatnya.


PFTT.


Selepas siap aku akan nyanyi sorang2.


Kadang2 aku melalak dalam bilik air.


Kadang2 di dalam bilik tidur


tapi mostly kat hutan belakang umah.


Kerana tempatnyer yang sunyi dan tenang


Cuma sekali sekala diganggu oleh tukang kait sawit yang memikirkan poket yang akan kembung x lama lagi.


Waktu itu lagu Sonata Musim Salju merupakan antara lagu favorite ku. 


Nak dengar aku nyanyi..?


Kalau nak belanja aku karaoke.


p/s: lagu ni memang mencabar nak bawak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anonymous tidak diberikan izin untuk memberi komen. Aku tak nak menggalakkan budaya trolling dan tidak gentleman dalam mengutarakan komen.